De lessen van corona

Leviaan ziet de coronacrisis als een kans om te leren: wat werkt niet (meer) en wat nemen we juist mee naar de toekomst? In mei vroegen wij u daarom naar uw ervaringen. Van 121 cliënten ontvingen wij een reactie, waarvoor onze hartelijke dank! 

Minder druk
In totaal geeft 64% van de respondenten aan goed door deze tijd te komen. Zij zeggen minder druk te ervaren, manieren te vinden om zich staande te houden en berusten zich in de situatie. Wel voelen velen zich eenzaam en hebben zij behoefte aan contact. Ook angst, onzekerheid, verveling en het missen van structuur wordt veel genoemd.

Wat helpt?
Aandacht krijgen en contact houden helpt om deze periode door te komen, ook onverwachts. Mensen geven aan meer buiten te willen doen, zoals samen wandelen en vragen meer duidelijkheid over de regels en creatieve oplossingen om de zorg door te laten gaan.

Digitaal of fysiek?
Bijna 30% heeft liever meerdere keren kort digitaal contact dan alleen contact in elkaars aanwezigheid. Een ruime meerderheid is tevreden over onze communicatie tijdens coronatijd en ziet de verruiming van de openingstijden van de Bureaudienst, de telefonische bereikbaarheidsdienst, als aanvulling op onze dienstverlening. Inmiddels is de Bureaudienst als vanouds bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 20 uur en via FaceTime: digitaalcentraal@leviaan.nl en 088 200 1005.

En nu?
We brachten de geleerde lessen terug tot een aantal punten die we zeker willen behouden, waaronder de krachtenaanpak centraal stellen, creativiteit en vertrouwen om aan te sluiten bij onze cliënten en creatieve (online) participatiemogelijkheden.

SitemapDisclaimerColofonSupportPrivacy- en cookieverklaring