Voor cliënten en naasten
Vertrouwenspersoon
Cliëntvertrouwenspersoon
Vindt u dat uw begeleider u niet juist heeft behandeld of bejegend of had u begeleider iets moeten doen aan een situatie waar u last van heeft? Vindt u dat uw privacy geschonden is? Heeft u een vraag over uw rechtspositie, uw dossier, uw woonsituatie of over uw persoonlijke situatie? Bespreekt u de kwestie eerst met uw begeleider of de teamleider. Brengt u de kwestie liever niet alleen ter sprake, schakel dan de hulp in van de cliëntvertrouwenspersoon. Zij bespreekt met u hoe u het beste met uw vraag of klacht om kunt gaan, adviseert of bemiddelt en helpt indien nodig uw klacht op schrift te stellen voor de klachtencommissie. De cliëntvertrouwenspersoon werkt onafhankelijk van Leviaan. Wat u aan haar vertelt blijft geheim.
Wat kunt u van haar verwachten?
- een luisterend oor in een vertrouwelijk gesprek
- advies en informatie over uw situatie
- voor uw belang opkomen bij derden
- ondersteuning bij een procedure bij de klachtencommissie
Contactgegevens
Postbus 2257
2002 CG Haarlem
t 06 53781175
e a.hoogland@leviaan.nl
Bereikbaar maandag, woensdagochtend en vrijdag
Familievertrouwenspersoon
Als familielid of naastbetrokkene kunt u terecht bij de familievertrouwenspersoon via de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen. De familievertrouwenspersoon:
- heeft geheimhoudingsplicht
- luistert naar uw verhaal en geeft antwoord op uw vragen
- geeft algemene informatie over stoornis en behandeling
- geeft advies over hoe u kunt omgaan met de cliënt
- ondersteunt bij het leggen van contact binnen de instelling
- bemiddelt als u het niet eens bent met de hulpverlener
- ondersteunt u bij het indienen van een klacht
- heeft een onafhankelijke positie